Äggfarm med Ida

Nu vet jag vad jag ska göra med mitt liv. Nästa år börjar jag läsa något som har med egenföretagande och sådant, sedan flyttar jag och Ida till Sydkorea, importerar kycklingar från Sverige och startar en äggfarm. Äggen ska vi sälja på marknaden i Seoul. Dock måste vi även lära oss att säga "Kom och köp ägg från Svenska frigående kycklingar!" på koreanska, men det borde ju inte vara allt för svårt? samt måste vi ha en skylt där det står hur mycket äggen kostar, sisådär 20kr styck, eftersom att de är ju ändå från kycklingar som har transporterats ända från andra sidan jorden.

Vi hoppas på en succé och att vi drar in en smärre förmögenhet! =D Vad tror ni? :)



update: eller måste man verkligen ha en företagsutbildning? Är det inte bara o veta hur man tar hand om svenska kycklingar och sedan sälja? Så svårt kan det väll inte vara? Lite värre är det väll när vårt lilla bord på marknaden blir för litet för alla ägg vi måste ha på grund av all förfrågan? Då måste vi väll öppna ett större ställe för alla våra svenska kycklingar och då måste vi kanske skaffa lite utbildning när det kommer till att ha ett litet större företag ^^ heh. Nej, men, låter detta inte som världens roligaste, sötaste och bästa affärsidé? =D

Kommentarer
Postat av: Stig

Bättre brödlös än rådlös:-)alla ideer är bra:-)/Stig

2011-09-04 @ 21:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej, välkomna till min lilla blogg! Jag heter Nadja Ekholm och är 20 år, tog studenten sommaren -11 och läser nu Engelska på Linnéuniversitetet i Växjö. Mitt liv består av vänner, foto, musik och att ha roligt, vilket du kommer få följa här i bloggen. Mitt motto är "Live Laugh Love" = Älska och ha roligt medan du lever livet! Bilderna på bloggen är egentagna (om ej annat stås) och får ej kopieras!
kontakt: [email protected]



Bilder
Film/Tv
Musik
Vardags liv
Lite allt möjligt
Ord blir till meningar
Tokio Hotel <3
Topp 5


2012
Januari .
Februari .
Mars .
April .
Maj .
2011
Januari .
Februari .
Mars .
April .
Maj .
Juni .
Juli .
Augusti .
September .
Oktober .
November .
December .
2010
Juni .
Juli .
Augusti .
September .
Oktober .
November .
December .


Alex
Malin
Evelina
Anna
Robin: kampen mot cancern
RSS 2.0