27 mars 2011

Idag, vid 1, går tåget återigen hem mot Köping och Kungsör, dock stannar jag bara tills i morgon då flyget går vidare upp till Luleå och farmors begravning(Vila i Frid♥), som är på torsdag. Sedan på fredag åker vi tillbaka hem till köping/kungsör och på lördag åker tåget hem mot Växjö, så de kommande dagarna blir det en massa åkande genom hela Sverige.

Just nu håller jag på och packar ner det sista i min lilla väska :) Men ni får ha det så bra! :)

23 Mars 2012; Komikern Soran

Hejhej!

Just kommit hem från en trevlig impuls grej, Jag och Sofia har varit och kollat på komikern Sorans show här i Växjö, riktigt roligt var det! =D
Och innan dess var jag en sväng på stan och köpte lite begravningskläder samt ett par nya skor =) Men nu blir resten av kvällen  lugn.

Förresten, Hunger Games igår var skitbra! De ändrade bara smågrejer från boken till filmen samt tog bort grejer som inte var ett dugg viktiga och det var ungefär så som jag hade föreställt mig det när jag läste, så jag är supernöjd! Så, om ni vill gå på bio så kan jag starkt rekomendera den :)

BIO TIME!

Tjaa! :D

Torsdag den 22 Mars,
vilket betyder... dam dam dam.. dam dam dam.. HUNGER GAMES!!!! äntligen!!! sooom vi har längtat efter detta de senaste månaderna! Och nu är äntligen denna lyckans dag här! :D Vid 5 börjar vi dra oss ner till Biosalongerna och 17.45 börjar filmen! :D

Sjuttonde Mars Tvåtusentolv

ååh, nu ska vi gnälla lite.... JAG VILL OCKSÅ HA EN CYKEL! haha.. Flöjde med Sofia till centrum nyss när hon köpte en cykel.. Vill också ha! ^_^

aja, ska laga mat till Sofia och mig nu, hon ville ha min köttfärssås, så hon ska la få det.. En sån snäll vän jag är ;p haha

I don't wanna know if you got laid

Påsken närmar sig men sina goda chokladkaniner :D  haha

Var förresten på bio för någon dag sedan - This means War, typ bästa filmen jag sätt på länge! Rekomenderar den verkligen! haha, helt otroligt rolig.. Tror att de som satt framför mig och Sofia blev lite irretereande xD haha

BOOM SHAKALAKA

ååhfyfan vad nervös jag har varit de senaste dagarna över denna helvetes "oral presentation" och i morse var det värst, spydde nästan.. usch, dessa jäkla nerver!.. haha.. Men det gick faktiskt rätt så bra, visst kunde ha gått bättre om jag inte hade varit så nervös och min röst hackade och en massa annat. Vi var bara 6 stycken i min grupp (två stycken var inte där..), så det var skönt!

Har köpt tågbiljetter till Kungsör idag, åker en 27 mars och den 28 mars bär flyget av mot Luleå och den 29 är det begravning(:-() sedan åker vi tillbaka till Kungsör den 30 och den 31 åker jag hem till Växjö igen. Det blir en massa resanden under dessa dagar...

Ne, nu ska jag fortsätta att inte göra någonting ;) ni får ha det så bra!

I'm mr simple

Vilket fint väder vi har haft här nere i Växjö, våren är här! Hoppas bara att den stannar. Jag och Sofia tog i alla fall en skön promenad till Grand Samarkand(Shopping Center) och kollade lite i affärer samt köpte ett par leggings och lite mat hem =)

Dock önskar jag att jag hade en cykel här, så mycket bättre än att åka buss hit och dit. Får spara ihop pengar till det ;p heh

Nu ska jag sätta mig ner och plugga plugga plugga, har en muntlig presentation på måndag som jag inte har börjat med ^_^ Så det måste jag göra nu. Ni får ha det så bra! :)

Bjuder på en lite vårig fin bild på Sofia och mig i Berlin (tiden går så himla fort, känns inte som om det nästan var ett år sedan vi var där...)

Back in Växjö

Hej!

Äntligen tillbaka hemma i mitt rum i Växjö
och kan koppla av efter många om och men. Resan hem började bra sedan i Norrköping står det att tåget skulle vara 1 timme försenat - premilärt(?), men efter 20-30 minuter blev tåget inställt och vi fick ta ett tåg till Linköping där ett ersättningståg skulle gå sedan gick det ungefär så som det var tänkt, kom dock lite mer än en halv timme senare till Växjö och till Sofias förtjusning hann vi med Bion som hon ville se - the journey to the mousterious Island eller hur det stavas ^^ Som var helt okej!

Jag har även hämtat ut mitt pass - ser lagom invalid ut på bilden xD Men tydligen så tyckte den sen gjorde passet att jag blev fin så de pressade in hela tre bilder på mig xD haha!

Nej, nu ska jag ta igen missad tid, ha det bra! :)

1 Mars 2012

Hejhej! Ska strax åka mot E-tuna och tågstationen. Har varit en trevlig vecka här uppe i Västmanland, träffat vänner och familj. Men nu är det dags att bege sig tillbaka till verkligheten och där nere i Växjö väntar Sofia och Bio =) nice! Samt en massa skolarbete som jag inte har gjort nu under veckan som jag varit här. Men nu måste jag dra! Ni får ha det så bra!